Son Dakika
Perşembe, 24 Mayıs 2012 | Anasayfam yap | Favorilerime ekle    
Zeytinyağının, beyin kanamasına karşı koruduğu ortaya çıktı
Fransa'da, bilim adamlarının 5 yıl süren araştırmasına, 65 yaş ve üzeri 7 bin 625 Fransız katıldığı araştırnın sonucuna göre Zeytinyağının beyin kanaması geçirme riskini azaltabileceği belirtildi.

Araştırmacılar katılımcıları, zeytinyağı tüketmeyenler ve tüketenler olarak iki gruba ayrıldı. Araştırma sırasında katılımcılardan 148'i beyin kanaması geçirdi.

Bilim adamları, devamlı zeytinyağı tüketenlerin beyin kanaması geçirme riskinin diğerlerinden yüzde 41 az olduğunu gözlemledi.
Araştırmaya imza atanlardan Cecilia Samieri, bu sonuçların, 65 yaşındaki ve üzerindekilerde beyin kanamasının önlenmesi için bazı yeni beslenme tavsiyelerinin verilmesi gerektiğini gösterdiğini belirtti.

Yaşlılarda beyin kanamasına sık rastlandığını ifade eden Samieri, zeytinyağının kanama riskini önlemede hem az masraflı, hem de basit bir yöntem olduğunu vurguladı.

Araştırma, Amerikan "Neurology" dergisinde yayımlandı.

15.06.2011 23:12:00 Bu haber 1491 defa okundu
Zeytinyağının, beyin kanamasına karşı koruduğu ortaya çıktı
En Son Girilenler En Çok OkunanlarEn Çok Yorumlananlar
Çocuğunuza UHT sütü içirilmesini projesini destekliyor musunuz?


 
Copyright © 2009 Sağlık ve Gıda Güvenliği Hareketi
Sitemizdeki bilgilerin her hakkı yazarı ve kaynağına aittir. Kaynak gösterilerek kullanılabilir
Yazılım ve Görsel Tasarım: İnforce Bilişim Teknolojileri